Tuesday, December 3, 2013

Pilihan



Bukan mudah aku putuskan,
Bukan mudah untuk aku memilih,
Adakah ia lebih baik atau sekarang ini lebih baik,
Sesungguhnya benar .... 
Aku tidak mengerti...

Pada Nya jua aku pinta arah,
Pada Nya jua aku pinta petunjuk,
Benar, fikiran ku dangkal,
Tidak bisa ku bina putus kata itu....

Hatiku berbolak,
Air mata ku mengalir,
Beratnya menjadi aku tidak keruan,
Salah satu perkara penting dalam kembara hidup ku,
Adakah kata putus ini tepat,
Bukan mudah...
Ia bukan mudah...

Semua kata-kata ku dengar...
Dan...
Akhirnya, aku putuskan kata jua.

Benar... peluang datang sekali,
Namun, siapa yang mampu menolak takdir jika peliang kedua datang lagi,
Bukan aku tidak syukur,
Tapi itu lah pilihan dalam hidup yang perlu akur,
Dia telah menetapkan hatiku,
Hatiku putus akan TIDAK,

InsyaaAllah, pasti ada hikmah...
Hikmah disebalik kata putus ini,
Bersangka baik dan pasti Allah merencanakan yang indah buat diri,

Teruskan usaha, doa, dan tawakal...
Semoga engkau dapat mengukir bahagia disepanjang kembara hamba.

021213
-NIA, 2013-

Nurul Izzati Atan


No comments:

Emosi seorang Ibu

Bismillah Hai semua, happy holiday.... Gembiranya zati lihat sahabat-sahabat Zati berjalan sana-sini. Ada yang berjalan ke luar negara d...