Monday, February 14, 2011

Valentine Day vs Maulidur Rasul



Bismillahirahmanirahim,..
Assalamualaikum,...

Alhamdulillah dapat juga ana nak post,..(internet slow),...apa khabar semua??....moga kita sentiasa di dalam rahmatNya,.insyaAllah,..amin,....

kalau kita sebut 14 Februari majoriti semua akan mengetahui tarikh ini,.terutamanya golongan muda mudi...betul tak,.???....tetapi sahabat semua tahu tak apa itu valentine day,....sahabat semua boleh tengok kat Portal Rasmi Fatwa Malaysia ini ok,...ataupun kat NahdahMuslim,...

Esok pulak hari ape,..???,..ingat tak kita,....semua orang mesti ingatkan,..esok cuti,....ana pun cam tu juga,...

TETAPI,....
Esok bersamaan 15 Februari 2011 / 12 Rabi'ul Awal 1432 H,....hari sangat istimewa,.......hari kelahiran Nabi Muhammad,.....adakah kita mengenali diri rasul kita?.....cuba tnya diri kita balik,..sejauh mana kita mengenali rasul kita,...kita kenal artis, selebriti,,.....tapi Rasulullah?.....ana mengingatkan diri ini juga,....semalam akak usrah ana berpesan,...janganlah kita hanya ingat pada nabi kita pada hari 12 rabi'ul awal sahaja,...sepatutnya Rasulullah ada kat hati kita sentiasa,..jangan hanya mengenali Rasulullah sahaja,..kenalilah insan,..sri kandi ,....yang sangat rapat dengan Rasulullah,..agar cinta kepadanya sentiasa mekar,.....insyaAllah...

jom kita hadir majlis ilmu sepanjang Maulidur Rasul ini,....ini program di Kampus UTM JB,....kalau kalian ada kelapangan datang la ya,.....(^_^),....jika ada di tempat korang,..jangan lupa pergi tau,....kembara ilmu,..(^_^)

~Rasulullah Cinta Agung Sepanjang Zaman~
Sabtu
19 Februari 2011
9.00 mlm - 11.30 mlm
Dataran Gemilang Kolej Tun Razak

~Program Anjuran Pusat Islam UTM JB~

Marilah kita hadirkan diri ke majlis-majlis ilmu,..moga Allah sentiasa bersama kita,.membuka hati dan memberi kelapangan waktu untuk ke majlis ilmu,......sentiasalah kita bermuhasabah diri,...agar setiap langkah kita diredhai,.insyaAllah,........

~Ya Rahman ,.peliharalah diri ini dari kelalaian,....berilah hamba taufik dan hidayah MU,...amin~

Tuesday, February 8, 2011

Sajak Aminah Qutb Buat Bakal Suami,...

Bismillahirrahmanirrahim,...
Assalamualaikum,,....
entry kali ini ana nak share sajak ini,...



Sekiranya,
Kita cinta kepada manusia, 
tak semestinya manusia cinta kepada kita,
Tetapi sekiranya,
kita cinta kepada Allah,
Nescaya cinta Allah tiada penghujungnya.
Sekiranya,
kita cinta kepada manusia, 
kita akan cemburu kepada orang yang
mencintai orang yang kita cintai,
Tetapi sekiranya,
kita cinta kepada Allah,
kita akan turut mencintai orang yang 
melabuhkan cintanya kepada Allah juga.
Ya Allah,
andainya dia adalah jodoh
yang ditetapkan oleh Mu kepadaku,
Maka,
Campakkanlah ke dalam hatiku,
cinta kepadanya adalah keranaMu,
dan campakkanlah ke dalam hatinya,
cinta kepadaku adalah keranaMu.
Namun,
andainya dia bukanlah jodoh 
yang ditetapkan oleh Mu kepadaku,
berikanlah aku kekuatan agar pasrah
dalam mengharungi ujian,
yang Kau berikan kepadaku.

nak tahu tak ,...siapa Aminah Qutb ini,..
...
...
...
Beliau merupakan adik perempuan kepada tokoh terkenal Syed Qutb yang mati di tali gantung kerana ketajaman penanya.

sumber : Pemilik Cintaku setelah Allah & Rasul
 Fatimah Syarha Mohd Noordin

Perjuangan

Bismillah... Semasa perjalananku ke universiti, sempat aku mendengar bicara seorang ilmuan. Tokoh Maulidur Rasul Peringkat Kebangsaan 20...