Sunday, December 1, 2013

Jiwa

Jiwaku gundah,
Jiwaku resah,
Seperti lautan yang bergelora,
Ingin sekali kupinta padaNya,
Bawa jiwa dan jasad ku pergi,
Pergi menghadapNya.

Namun, aku memikir....
Tak kan semudah itu Dia ciptakan aku,
Pasti Dia merancang yang terbaik buat kehidupanku.

Dalam meniti kembara hidup, 
Aku rasa, aku tidak sekuat dulu,
Entah mana perginya jiwa merdeka dulu,
Aku senang kalah dengan musuh nyataku,
Nafsu dan Syaitan,

Tingkahku tidak seindah kataku,
Hatiku kian dipenuhi titik noda,
Kerjaanku tertangguh sini sana.

Itulah namanya manusia,
Imannya akan turun dan naik,
Kadangkala langkah nya terancang,
Kadangkala langkahnya sepi tiada.

Namun diri....
Ingatlah pada Sang Pemilik Segala, 
Pintalah pada Nya akan indah,
Pintalah pada Nya akan kuat,
Pintalah pada Nya akan tabah,
Pintalah pada Nya akan segala,

Agar hidupmu terarah,
Agar hidupmu segar dengan cinta Nya.

-NIA, 2013-
011213

Kg Simpang 5 Darat
Nurul Izzati Atan
Coretan Kisah Hati Hamba


No comments:

Emosi seorang Ibu

Bismillah Hai semua, happy holiday.... Gembiranya zati lihat sahabat-sahabat Zati berjalan sana-sini. Ada yang berjalan ke luar negara d...