Fobia...!!


Itulah yang boleh ana ungkapkan daripada pengalaman di sebuah pusat membeli belah....
ketika ana berjalan-jalan bersama-sama sahabat, ada sekumpulan saleswomen..


Mereka minta kami meluangkan masa hanya 5 min...
pada mulanya kami menolak kerana kami agak mengejar masa...
namun kami boleh diistilahkan terpedaya...
ini kerana mereka mahu membuat penerangan mengenai kulit muka kami...
Fitrah perempuan oopps wanita..inginkan kecantikkan...


kami pun mengambil tempat duduk...
bukan 5 min kami di situ bahkan kami mrasakn sudh brjam-jam..kami mulai rasa tertipu...
mereka menunjukkan keadaan kulit muka kami dengan menggunakan alatan teknologi .....mula-mula rasa cam teruja pon ada tp mybe kt c2 ade pnipuan..yek r org yg nk bisnes laku, ape2 cre pn blehhh....actually that normal 4 d saler......
setelah mereka membuat penerangan...


tiba-tiba langkahku terhenti.... eh cam lagu pulak...
sahabat ana yg x taw pape psal kene byar mnjadi blur...???!!...mereka mengeluarkan reset untuk kami pergi buat facial la...utk ape kmi perlu smue 2...
mmg r semue pompuan nk cntek but.....
salewoman 2 kte just RM49 sahaja....
ingtkn senang2 jek ke nk taburkn rm49 utk 1 facial dlm mse 1jam stgah...
4 student its really hard but if i working i don't mind....
mereka meminta kami menandatangani....sahabat ana yg blur 2 tetiba...bertambah blur..nak2 bila dia tgk,seorg saler ni mengeluarkan..ala alat transfer duit use atm card... Ya Rabbi...
bagaikan rusa masuk kampung....kami dah tak tahu nak wat ape...
pandang kiri sorang kate lagu nie...toleh kanan lagu lain lah pulak...
Hanya Tuhan sahaja yg memahami our feeling....


sahabat-sahabat ana semua bergantung kepada ana if ana tanda...
mereka tandatangan.....
entah waktu tue tak tahu kenapa ??why?? ana tanda...
maybe about muka...??maybe about lain.....
terpedaya...da la baru masuk u...dan yang plng penting, kami bru jek first time mnjejakkn kaki d c2....FIRST TIME.....masyaallah...bayangkan......dah ar byk duit nak guna program itu r program ini ar..yuran belom mask ag...bayangkan pt pn x masok ag...sahabat ana pt pn die x apply ag....
xkn kami nk ngadu kt makbapak kot....mesti ar kami kene soal siasat....
silap2 kene hukuman mandatori....

akhirnya kami pergi juga ke pusat kecantikan itu hanya utk menebus rm49 kami...
saleswoman 2 kte only 1o minutes but 4 us its about 1o hours.....
jauh glee....nak naik bus lama pulak...terpaksalah naik cab...
tambang pergi balik jek RM 80....Giler tak!! nie smue gare2 tertipu!!(salah kami jugak kot..x bace ayat2 pendinding.......)
faham-faham je la...budak baru....
subhanallah memang dugaan...hanya Allah yang tahu...

ana juga terdengar cerita daripada someone...
para-para penjual ni,ada teknik or bacaan mereka sendiri,
to make their business success..tp tak tahu la kan...kesohihannya...
pernah dengar tak MATLAMAT MENGHALALKAN CARA...
mudah-mudahan kita jauh daripada semua itu....insyaAllah...

ana bukan apa...
my purpose to post this because I want to share my experience...
I hope all readers can beware...
dan fikirlah menggunakan kewarasan akal dan minta lah petunjuk dariNya...
setiap sesuatu yg dilakukan perlu berhti-hati...
ana harap kalian ambil lah pengajaran daripada apa yang ana & sahabat-sahabat lalui ini...

Comments

wakleemaahad said…
Salam....kecian dier kena ketok...buat pengjaran..mahal tuer pengajaran rm49. Takper..lain kali x terkana lagi. Pengalaman mendewasakan kamu.
Student UTM?! Skudai ker KL? Anyway...tahniah berada di alam baru. I bet ur miss school citizen.

Popular posts from this blog

cikgu!...Selamat Hari Guru

Perancangan Majlis Walimah

Keluar Dari Zon Selesa