Monday, July 6, 2009

LeMbaRan BaRu di UTM...!!

Hari pertama aku di sini,
aku membawa seribu harapan...
harapan apa yang aku harap kan .....

aku tidak mahu kehidupan ku sebelum ini ...
tanpa matlamat dan tanpa tindakan...
tahukah anda kehidupan ini memerlukan matlamat...

Cuba kita fikirkan apa yang kita ingin kan dlm hidup ini..
adakah hanya mencari kesenorokan...
keseronokan yang bagaimana...

sebenarnya kehidupan ini perlu ada matlamat...
kerana dengan ada nya vision
kita tahu mana arah tuju kita
apa yang kita mahukan dalam hidup ini

dan buat diriku...
aku mahukan kehidupan yang bahagia..
ketenangan yang abadi...
persoalan nya bagaimane..??

kita sebagai khalifah kat dunia ini
perlulah lengkapkan diri ngan ilmu
Raja Ali Haji dalam GURINDAM MELAYU

jika hendak mengenal orang berbangsa,
lihat kepada budi dan bahasa.

jika hendak mengenal orang yang berbahagia,
sangat memeliharakan yang sia-sia.

jika hendak mengenal orang mulia,
lihatlah kepada kelakuan dia.

jika hendak mengenal orang yang berilmu,
bertanya dan belajar tiadalah jemu.

jika hendak mengenal orang yang berakal,
di dalam dunia mengambil bekal.

jika hendak mengenal orang baik perangai,
lihat pada ketika bercampur dengan orang ramai.

maka ingin saya berkongsi bersama...
saya tanamkan azam dlm diri ini
matlamat saya ialah ingin mencari keredhaan ILAHI
dgn mencapai CGPA yg terbaik 3.5 above for every semester...
seterusnya membuktikan pada diri saya sendiri saya boleh
berjaya seperti orang lain....INSYAALLAH..
SAYA BOLEH...motivasi diri kene tinggi tol tak...
dan seterus nya membalas jasa kedua ibu abah....



No comments:

Emosi seorang Ibu

Bismillah Hai semua, happy holiday.... Gembiranya zati lihat sahabat-sahabat Zati berjalan sana-sini. Ada yang berjalan ke luar negara d...