Wednesday, December 25, 2013

Brooch Dari Kain Felt

Bismillahhirrahmanirrahim...

Alhamdulillah syukur dengan nikmat kurnia Nya,..

Saya just nak share cerita dan nak promote sikit.. (^_^)... Setelah selesai pengajian di peringkat ijazah sarjana muda saya. Saya tiada aktiviti nak dibuat. Ada la fikir-fikir sesuatu...nak kerja sambilan dulu ke...dan macam-macam lagi la,..selepas itu saya terfikir nak beli kain felt...nak buat brooch konon nyer,..

Sebelum masing-masing balik kg. . Saya telah mengajak seorang sahabat saya, Syakirah untuk temankan saya beli kain felt yang murah. Kawan saya ini pun minat la juga membuat brooch tudung ini. cm kreatif jer kan,..cam comel jer,..alhamdulillah saya pun dapat beli di Daiso Japan di Aeon Jusco Bukit Indah...

Saya excited sangat bila dapat beli kain tu,..saya pun terfikir la,.nk design cmne la,..ikut cm kat internet jer ke,..alhamdulillah ...Allah ilham kan sesuatu..

Dan ini hasilnya,...

Yang ini cubaan yang pertama,..terbuat banyak  plk,..hihi~


Yang ini pula.. saya beli lagi kain felt yang berbeza warna dengan yang atas...


Selepas itu, saya cuba buat design bunga pula..mula-mula memang tak jadi sangat,..
Practice make perfect,..alhamdulillah,..boleh la...



 Yang ini ,..adik sepupu melaram pula.. Irdina..lebih-lebih kain felt tu,.buat la bunga-bunga...


Yang ini saya jual dekat kawan-kawan...agak mencabar la juga buatnya,..sebab material felt agak keras,..hihi.. (terbeli kain felt yang keras...)




Ok.. dah habis cerita tentang hobi baru ini.... jadi jika teman-teman ada yang minat la kan,..leh la buat tempahan kat saya,..nak bagi souvenir untuk bertunang ke..perkahwinan ke..  inshaa Allah ada kelapangan boleh buatkan (^_^)

Contact saya di 

cahayahati_libra90@yahoo.com
whatsapp 0137386977 (msg sahaja ya)
Nurul Izzati Atan



No comments:

Emosi seorang Ibu

Bismillah Hai semua, happy holiday.... Gembiranya zati lihat sahabat-sahabat Zati berjalan sana-sini. Ada yang berjalan ke luar negara d...