Wednesday, May 15, 2013

Aku Rindu Zaman Diuji


Aku rindu zaman diuji,
Meski air mata mengalir laju di pipi,
Namun itu lebih kusukai,
Dari zaman aku hidup lalai,
Bersukaria dan Tuhan pun mula aku lupai.

Aku rindu zaman diuji,
Zaman ku sentak jiwa,
Terjaga dari panjangnya lena,
Mengingatkan diri pada fananya dunia,
Bahawa aku perlu lekas bersedia
Sebelum nanti kembali pada-Nya.

Aku rindu zaman diuji,
Zaman aku belajar menghargai,
Erti cinta, korban kedua orang tua,
Yang kala aku senang aku melupakan mereka,
Kala ku susah,
Tiada pernah mereka menjauh memisah.

Aku rindu zaman diuji,
Zaman ku kenal siapa sahabat siapa bukan,
Kala tawa menjemput ramai kenalan,
Tangis duka telah mengenalkanku pada teman perjuangan.

Aku rindu zaman diuji.
Sungguh, aku rindu.


Puisi Aku Rindu Zaman Diuji
[140513] Irbid,
Jordan.
Fatrah Final Exam.

credit to :  Afdholul Rahman 

 itulah fitrah insan ,..bila diuji itulah sebenarnya kasih dan rahmat Allah yang sentiasa bersama,..
berbaiklah sangka di setiap ujian menimpa,..insyaa Allah ada bahagiannya,..

No comments:

Emosi seorang Ibu

Bismillah Hai semua, happy holiday.... Gembiranya zati lihat sahabat-sahabat Zati berjalan sana-sini. Ada yang berjalan ke luar negara d...