Di Hatimu



Sesungguhnya di dalam hatimu ada 1 koyakkan yang tidak boleh dijahit melainkan bertemu ALLAH...

Di hatimu juga ada 1 kesunyian yang tidak dapat diubati melainkan bersendirian bersama ALLAH...

Di hatimu pun ada kesedihan yang tidak mampu dihapuskan kecuali dengan mengenali ALLAH....

Di hatimu ada kegelisahan yang tidak dapat pergi melainkan kamu pergi kepada ALLAH....

Di hatimu juga ada gelodak api (marah) yang hanya dapat dipadamkan dengan redha kepada ALLAH...


~Ibnu Qayyim al-Jauziyyah~


Segalanya Allah,....indahnya bila hati utuh, kukuh dengan Maha Pencipta.....tidak tergambar kebahagiaan itu.....ada seorang rakan menegur,....'zati ni nampak bahagia jer,..ada taman la tue dalam hati'......aku hanya mengukirkan sebuah senyuman,......dalam hatiku berkata...."Allah,..hamba tak tahu nak ungkapkan macam mana bahagia dekat dengan Mu......"

wahai teman,,,andai kau tahu sesungguhnya taman dalam hatiku adalah Allah,....Pencipta kita......itu lah Hakikat Bahagia yang sebenar,......selepas itu, bahagia itu disebarkan kepada orang disekeliling dan disandarkan kepada seseorang daripada Allah.......

Namun begitu teman, awas dengan rasa bahagia atau awas dengan hati......selalu jaga, kawal, pagar hati dari asyik lalai dengan dunia, cinta manusia yang tidak pasti dan lain-lain lagi.

Ya Allah,....pimpinlah diriku ke jalan redha Mu....hamba yang lemah, yang hina ini sesungguhnya bergantung harap dengan Mu, kekalkanlah rasa kehambaan hamba pada mu Ya Rabbi......
amin 

Comments

Popular posts from this blog

Keluar Dari Zon Selesa

cikgu!...Selamat Hari Guru

Brooch Dari Kain Felt