Thursday, December 12, 2013

Definisi Cinta




Dia di situ,
Aku yang di sini,
Jarak di antara kami memang beda,
Namun itu yang harus aku jurangkan.
Agar tiada bisikan musuh yang nyata.

Biar apa orang kata,
Tidak keluar bersama,
Tidak ber’sms’ suka duka,
Tidak mendengar suara,
Adakah itu dinamakan cinta?.

Biar,....
Aku tidak endah itu semua,
Pastinya aku utama kan Dia,
Cukuplah bertanya khabar bahagia,
Aku tidak mahu cemarkan hubungan ikhlas yang terbina.

Cuma yang kupinta,
Doakan segala di dalam aturan Dia,
Supaya aku dan dia tidak terbabas,
Dengan tipuan cinta dunia,
Akhirkanlah Tuhan,
Dengan ikatan cinta syurga yang Engkau redhai.

11.12.13
Nurul Izzati Atan

PSZ,UTMJB

No comments:

Emosi seorang Ibu

Bismillah Hai semua, happy holiday.... Gembiranya zati lihat sahabat-sahabat Zati berjalan sana-sini. Ada yang berjalan ke luar negara d...